Liseberg zanotował wzrost sprzedaży w ubiegłym roku!

Liseberg podsumowuje sezon 2015. Zwiększyła się liczba odwiedzających, odnotowano także wzrost sprzedaży na terenie obiektu. Co mogło spowodować tak zadowalający wynik?

W ostatni dzień otwarcia parku (30 grudnia) Liseberg podsumowuje ubiegły sezon: ubiegły rok jako całość był jednym z najlepszych w historii obiektu. Przez park przewinęło się 3,1 mln turystów, jednak najbardziej cieszy rekordowy wynik przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem 2014. Według ostatnich informacji prasowej, sprzedaż wzrosła o prawie pięć procent, do 1,14 mld koron.

To dobry wynik – twierdzi prezes Lisebergu Andreas Andersen, który spodziewał się straty odwiedzających: „Spodziewaliśmy stracić odwiedzających, ponieważ w 2014 roku otwarliśmy naszego nowego rollercoastera Helixa, był to bardzo dobry rok, fakt, że w roku 2015 udało się utrzymać poziom gości, to dla nas wielki sukces”, mówi Andersen.

Co przyczyniło się do wyniku? Niewątpliwe pierwsza impreza Halloweenowa organizowana w Lisebergu, przybyło na nią aż 200.000 gości, czyli dwa razy więcej niż oczekiwano. Znaczący spadek liczby turystów można odnotować jednak w okresie Bożego Narodzenia – w 2015 roku przyszło tylko 430 tysięcy odwiedzających, czyli 112 tysięcy mniej niż w ubiegłym roku.

W nadchodzącym roku będzie kilka zmian. Niektóre atrakcję znikną z parku, aby ustąpić miejsca nowym. Planami na przyszłość jest park wodny i hotel, po to, żeby park mógł przynosić zyski przez cały rok.


Źródło: Parkerlebnis
Z
djęcia: Liseberg