Testing Attractions Raporty Wildfire zaliczony!

Wildfire zaliczony!



Odwiedziliśmy Szwecję! Jechaliśmy na pierwszej i obecnie jedynej hybrydowej kolejce górskiej w Europie – Wildfire, właśnie tak nazywa się przejażdżka z parku rozrywki Kolmården (około 120 km od Sztokholmu). 

Wildfire to pierwszy i obecnie jedyny w Europie roller coaster hybrydowy, czyli taki, który został wykonany dzięki innowacyjnej metodzie łączenia drewna i stali. Przejażdżka wyprodukowana przez firmę Rocky Moutain Construction liczy 56 metrów wysokości, wagoniki osiągają prędkość 115 km/h i na trasie pokonują 3 inwersje.

Jest spektakularny…

Wildfire to unikalna konstrukcja pod każdym względem, w szczególności na skalę Europy. Wrażenia z jazdy są na prawdę trudne do opisania. Zaczynamy od podjazdu zwieńczonego 270 stopniowym zakrętem, podczas którego, przy małej prędkości, mamy kilka sekund na podziwianie panoramy parku i okolicy. Następnie zjeżdżamy 49 m w dół i chwilę potem… właśnie tak, znajdujemy się do góry nogami! Dalej pokonujemy niesamowitą trasę przez naturalne skały i drzewa, kolejne dwie inwersje, kilka ostrych zakrętów, air-timeów dużo adrenaliny.

Mieliśmy okazję przejechać się na Wildfire dobre kilkanaście razy, podziwiając skalę konstrukcji, niesamowity układ trasy, zapierające dech w piersi widoki oraz genialny klimat tego miejsca.

Tego nie zapomnimy już nigdy…

Kolmården odwiedziliśmy dwa razy, a to dlatego, że za pierwszym razem Wildfire  był zamknięty, jednak spotkała nas w tym dniu miła niespodzianka… Dostaliśmy unikalną okazję zwiedzenia pomieszczenia technicznego, w kórym przechowywany jest drugi skład. Tam przeprowadzane są też wszystkie przeglądy i naprawy, a także przechowywane są części zamienne oraz narzędzia do stałej konserwacji atrakcji.

Dokręcanie 100 tysięcy śrub codziennie?

Wykorzystując okazję w pełni mogliśmy dopytać o wiele ciekawostek technicznych. Tak też dowiedzieliśmy się, że konserwacja atrakcji, w szczególności drewnianej jak Wildfire, jest bardzo wymagająca. W stałym harmonogramie prac jest codzienne dokręcanie kilkuset ze 100.000 śrub, z których składa się roller coaster. Widzieliśmy tablicę, na której inżynier oznacza dokręcone śruby każdego dnia.

Wrażenie robi też skład od spodu. Znajdują się tam liczne elementy odpowiedzialne za amortyzację podczas jazdy, bezpieczeństwo i zamykanie zabezpieczeń oraz oczywiście koła obejmujące szynę z trzech stron.

Tagi: , , ,